حذف پیامک های تبلیغاتی

شبکه‌های مجازی
مقالات بیشتر
متن راهنمای خود را در اینجا اضافه کنید

حذف پیامک های تبلیغاتی

یکی از روش های نوین بازاریابی و مارکتینگ ازراه دور، پیامک های تبلیغاتی است. اما متاسفانه این روش به درستی استفاده نمیشود

و گاهاً روزانه ده ها پیامک با مضامین مختلف که هدفمند و برنامه ریزی شده نیستند ارسال میشوند و این امر به اعتراض کاربران به اپراتور های مختلف می انجامد.

بیش از 10 سال است که تعرفه ارسال پیامک‌های تبلیغی ثابت مانده است. این درحالی است که هزینه رسانه‌های تبلیغی هر سال افزایش می‌یابد و تاکنون چند برابر شده است. آمارها نشان داده است که یکی از دلایل افزایش پیامک‌های تبلیغاتی، ارزانی این رسانه است.  

از این رو صاحبان کسب و کار و پنل‌های تبلیغاتی در انتخاب مخاطبان دقت نمی‌کنند و هر روز نیز علاقمندان به این روش تبلیغ بیشتر می‌شوند.

تعداد پیامک‌هایی که مشترکان دریافت می‌کنند، ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد که شماره مشترک در چه دیتابیس‌هایی قرار دارد. بنابراین تعداد پیامک‌هایی که در روز برای مشترکان ارسال می‌شود بی هدف است.  

پیامک لند همواره سعی کرده است با دادن مشاوره های به موقع  و دقیق به صاحبان پنل ، پیامک‌های تبلیغاتی بهتر و البته  هدفمندتر ارسال شوند.

در ادامه مقاله درباره انواع پیامک های ارسالی توسط اپراتورها ، سیستم های ارسال پیامک های تبلیغاتی  ، راه های حذف پیامکهای تبلیغاتی و روش حل مشکل دریافت پیامک‌های مطلوب در عین حذف پیامک‌های تبلیغاتی را مورد بررسی قرار میدهیم.

انواع پیامک های ارسالی توسط اپراتورها

عده ای تمامی پیامک های دریافتی را تبلیغاتی می نامند، ولی این در حالی است که برخی از پیامک ها جهت اطلاع رسانی به مخاطب ارسال می شوند.  بطور کلی پیامک ها را میتوان به چند دسته ی پیامکهای اطلاع رسانی ، پیامکهای ارزش افزوده و پیامکهای تبلیغاتی تقسیم بندی کرد.

 

پیامک های اطلاع رسانی

پیامک های اطلاع رسانی به پیامک هایی اطلاق می گردد که توسط دولت یا نهاد های خاصی ارسال می شود.

مثلا : پیامک های بانکی و قضایی و… . لازم به ذکر است مشترکین برای دریافت این پیامک ها با کسری اعتبار حسابشان مواجه نمی شوند.

پیامک های اطلاع رسانی را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. پیامک های قضایی
  2.  پیامک های تراکنش بانکی
  3. پیامک های پلیسی و انتظامی
  4. پیامک های اپراتور ها
  5. پیامک های دولتی و حکومتی
  6. پیامک های رگولاتوری (سازمان تنظیم  مقررات رادیویی و همانند آن)

پیامک های ارزش افزوده

در پیامک های ارزش افزوده مشترکین بر بستر آن سرویس خاصی را دریافت می نمایند. اولین پیامک رایگان است ولی مبلغ پیام های بعدی به صورت مشترک به کاربر ارائه می شود.  چنانچه اقدام به فعال سازی این پیامک ها کنید، مبلغ معینی از حسابتان کسر خواهد شد. درصورت فعال سازی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید در تمامی پیامکهای ارسالی، هزینه خدمات و نحوه غیرفعال سازی را به مشترک اعلام کنند.

تمامی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی باید صرفا بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب برای مشترکان ارسال شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود.
از این پس روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند. درصورت عدم تمایل به دریافت پیامکهای بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.

پیامک های تبلیغاتی

پیامک های تبلیغاتی، آن دسته از پیامک هایی هستند که به جهت معرفی یک یا چند محصول/خدمت یا فعالیت خاصی ارسال می‌گردد.  پیامک های تبلیغاتی که با پیش شماره های خاصی مثل 1000، 2000 ، 3000 ، 5000 و یا شماره تلفن های ثابت شهری به همراه کد تهران (021)  شروع، میشوند با هدف تبلیغ توسط شرکت ها فرستاده می شوند.

ارسال پیامک تبلیغاتی به این شکل صورت می پذیرد:

  • با استفاده از شماره های خاص (که با 1000 یا 2000 یا 3000 یا 5000 و یا شماره تلفن های ثابت شهری به همراه کد تهران (21) شروع میشوند) و از طریق سامانه های مخصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی برای شما اس ام اس تبلیغاتی ارسال میکند.

نحوه لغو پیامکهای تبلیغاتی :

جهت حذف پیامک های تبلیغاتی میتوان کدهای USSD از طریق تماس تلفنی و شماره گیری کدی که با * شروع شده و با # خاتمه می یابند قابل استفاده می باشند. قطع سرویس پیامکهای تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و … همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.

استفاده از (کد دستوری مشترک  *800#  بین همه اپراتور ها(  رایتل، ایرانسل و همراه اول و سپس با شماره گیری این کد شما با منویی که شامل ۳ گزینه است مواجه می شوید.

  •  مشاهده سرویس های فعال
  •  قطع خدمات مبتنی بر محتوا
  •  قطع پیامک های تبلیغاتی

با توجه به نیاز خود می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب و سرویس فعال را قطع کنید. نتیجه درخواست شما در قالب یک پیام کوتاه برایتان ارسال خواهد شد.

حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول:

پیامک های حاوی اطلاع رسانی سرویس های پایه،  اطلاع رسانی اپراتور و باند پهن همراه اول جزو پیامک های تبلیغاتی نیستند. به همین خاطر در صورت حذف پیامک های تبلیغاتی مشترکین همراه اول پیام هایی این چنینی دریافت خواهند کرد. عده ای از  مشترکین “همراه اول” و سایر اپراتورها به واسطه عضویت در باشگاه هایی خاص  و ارائه شماره همراه خود به این مکان و فروشگاه های مختلف پیامک های تبلیغاتی دریافت می نمایند که در این باره اپراتور هیچ گونه نقش و دخالتی ندارد.

مشترکین همراه اول برای عدم دریافت و حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول  از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایند.

  • فرستادن عدد یک به 8999
  • با شماره گیری کد دستوری *8999#
  • با شماره گیری کد دستوری *800#
  • تماس گرفتن با مرکز اطلاع رسانی 9990

تمامی مشترکین همراه اول  می توانند با انجام یکی از روش های بالا  از پیامک های تبلیغاتی  رهایی یابند.

حذف پیامک های تبلیغاتی ایرانسل :

جهت حذف پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و هم چنین خدمات مبتنی بر محتوا راه های گوناگونی وجود دارد. این روش که مختص اپراتور ایرانسل است جهت حذف پیامک های تبلیغاتی  در سه حالت قابلیت اجرا دارد. و عبارتند از :

  • با شماره ایرانسل خود می توانید با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید و  در خواست حذف پیامک های تبلیغاتی را ثبت کنید.
  • با خط غیر ایرانسلی می توانید با شماره ۰۹۳۷۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته و با مرکز  تماس ایرانسل ارتباط برقرار کرده و درخواستتان را  ثبت کنید.
  • با ارسال عدد ۲  به شماره ۵۰۰۵ می توانید پیامک های تبلیغاتی را  لغو نمایید. هم چنین جهت درخواست اتصال مجدد  می توانید عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال کنید. برای استفاده از این سرویس خط شما باید ایرانسل باشد.

      حذف پیامک های تبلیغاتی رایتل :

  • شماره گیری کد دستوری #3*800*
  • تماس با اپراتور 200

روش حل مشکل دریافت پیامک‌های مطلوب در عین حذف پیامک‌های تبلیغاتی

یکی از دلایلی نارضایتی مشترکان برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی ، دریافت نکردن پیامک‌های ضروری و مطلوب است. چرا که اگر تبلیغات غیرضروری را غیرفعال کنند پیامک‌های اطلاع‌رسانی و ضروری نیز غیرفعال می‌شوند. برخی کشورها که مانند ایران مشکل اسپمینگ (دریافت ناخواسته پیامک) را دارند، لیست سیاه و سفیدی از شماره‌های مجاز را برای مشترکان خود فراهم کرده‌اند.

سازمان‌ها می‌توانند شماره‌های کاری خود را که از رضایت دریافت کنندگان پیامک روی آن شماره اطمینان دارند ، به اپراتور اعلام کنند . در این صورت شماره‌های موجود در این لیست (حتی در صورت ارسال درخواست حذف پیامک های تبلیغاتی ) قادر به دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی از این شماره هستند.

بدین صورت زمانیکه سازمان ها اقدام به ارسال پیامک اطلاع‌رسانی از شماره‌های ارسال انبوه ( 1000، 2000، 3000 و 5000) می‌کنند، همراه اول این امکان را فراهم می‌کند که مشترکی که درخواست حذف پیامک‌های تبلیغاتی را داده است بتواند پیامک‌های مورد نظر خود را دریافت کند.

علاوه بر این، هم‌اکنون اپراتور به صورت پیش‌فرض شماره‌های ضروری مانند بانک‌ها و برخی سازمان‌های اطلاع‌رسان در لیست پیامک‌های مجاز قرار داده و در هر صورت مشترک این پیامک‌های ضروری را دریافت خواهد کرد. به این ترتیب برای مثال در صورت حذف پیامک‌های تبلیغاتی بازهم پیامک‌های تمام بانک‌ها برای مشترکان فعال است.

نظرات