تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی

شبکه‌های مجازی
مقالات بیشتر
متن راهنمای خود را در اینجا اضافه کنید

تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی

پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریانتان است .

اگر شما هم از پنل اس ام اس استفاده می نمایید حتما تا کنون به خطوط اختصاصی و یا عمومی بر خورده اید.

 در این مقاله به مباحث  خطوط پیامکی ، خطوط عمومی ، خطوط اختصاصی ، خطوط اختصاصی در اپراتورهای مختلف خواهیم پرداخت.

خطوط پیامکی :

در ارسال ها با استفاده از پنل پیامکی نیازمند شماره و یا به عبارتی خطوطی جهت انجام این کار می باشد.

بنابراین به خطوطی که جهت ارسال پیامک انبوه یا اطلاع رسانی از آن استفاده می‌گردد خطوط پیامکی می گویند .

در واقع خطوط پیامکی همان شماره ای است که هنگام دریافت پیامک روی گوشی خود مشاهده می‌کنید .

خطوط پیامکی با پیش شماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000 و 21 قابل ارائه است . شماره های 1000، 2000، 3000، 5000 و 21 از طرف مخابرات به اپراتورهای مختلف تخصیص داده شده‌اند.

این اپراتورهای پیام کوتاه شرکت‌های مستقلی هستند که خطوط پیامکی با پیش ‌شماره‌های مختلف را عرضه می‌دارند.

تفاوت خطوط  پیامک در اپراتور ارائه دهنده و سیاست کاری آنها می‌باشد به طور کلی از اصلی ترین تفاوت های اپراتورهای پیامکی می‌توان به سرعت ارسال ، نحوه ارائه خطوط اختصاصی ، دریافت گزارش ارسال (Delivery) و بازگشت هزینه پیامک های ناموفق اشاره نمود.

خطوط عمومی :

خطوط عمومی مجموعه ‌ای از خطوط پیامکی می‌باشند که در واقع عمومی نیستند ، بلکه به صورت اشتراکی در اختیار تمام کاربران پنل پیامک قرار می‌گیرد .

 

خطوط عمومی  در پنل پیامک لند ، شماره ای است که به صورت اختصاصی توسط ما از اپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران در سامانه قرار گرفته است .

 

خطوط عمومی در پنل پیامک به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است برای همین این شماره عمومی ( اشتراکی ) نامیده می شوند .

خطوط عمومی فقط در بخش هایی از پنل پیامک که مختص ارسال انبوه می‌باشد فعال است این خطوط قابلیت دریافت پیامک را به دلیل استفاده ی چندین کاربر دارا نمی باشند .

خطوط عمومی قابل انتقال به هیچ کاربر یا نماینده‌ای نیست و فقط در تملک پیامک لند قرار دارد . مسئولیت تمام پیام های ارسالی از پنل پیامک با استفاده از این خطوط به عهده پیامک لند میباشد . به همین دلیل در ارسال‌هایی که از طریق خطوط عمومی صورت می‌گیرد، مانیتورینگ دقیق انجام می‌شود تا در صورت لزوم از ارسال پیامک‌های غیر مجاز ممانعت بعمل آید.

خطوط اختصاصی :

خطوط اختصاصی خطوطی هستند که به صورت اختصاصی به کاربر اختصاص داده خواهد شد. این خطوط دارای قابلیت ارسال و دریافت اختصاصی هستند.

انواع مختلف خطوط بر اساس نوع اپراتور دسته بندی وقیمت گذاری می شود رندی و غیررندی شماره ها توسط استعلام از مخابرات مشخص میشوند و معمولاً به تعداد ارقام تکراری بستگی دارد.

ویژگی های خطوط اختصاصی :

  • خطوط اختصاصی متعلق به کاربر بوده و هیچکس دیگری از آنها استفاده نخواهد کرد. بنابراین علاوه بر ارسال، این خطوط به شما اجازۀ دریافت پیامک را هم می‌دهند.
  • از شماره‌های اختصاصی می‌توان در استفاده از تمامی امکانات سامانه بهره برد . این یعنی با استفاده از خطوط مذکور کاربران می‌توانند از امکانات سامانه پیامک مانند منشی پیامک، تحلیلگر، کدخوان و … از طریق این خطوط استفاده نمایند.

  • خطوط اختصاصی به مدت 1 سال فعال خواهد بود و بعد از 1 سال در صورت نیاز باید تمدید شوند . تعرفه ارسال پیامک از خطوط اختصاصی و خطوط عمومی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
  • از دیگر ویژگی های مهم خطوط اختصاصی امکان خدماتی نمودن این خطوط توسط کاربران می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدماتی نمودن خطوط می توانید با ما تماس بگیرید .

خطوط اختصاصی در اپراتورهای مختلف

هر اپراتور قوانینی را برای تحویل پیامک از فرستنده تعیین کرده است که لحاظ کردن این موارد گاها باعث ایجاد تفاوت در سرعت و کیفیت ارسال های انجام شده می شود.

بدون در نظر گرفتن این مورد، قابلیت شفاف سازی و پیگیری های بعدی از جمله تفاوت های اصلی اپراتورهای ارسال پیامک با یکدیگر می باشد.

اگر رند بودن و کوتاه بودن طول خط پیامکی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یا دریافت پیامک برای شما حیاتی است و میخواهید با سایر پیامک های تبلیغاتی یا اطلاع رسانی متفاوت باشید و دریافت کننده از اینکه از شماره شما، پیامک دریافت میکند احساس بهتری داشته باشد، خطوط با تعداد ارقام کمتری انتخاب نمائید.

ارائه گزارش پس از ارسال، پیش شماره های متفاوت و یا بازگشت اعتبار پیامکهای تحویل داده نشده، از جمله تفاوتهای است که میان خطوط ارائه شده توسط اپراتورها وجود دارد. خطوط ارائه شده توسط یک اپراتور، به هیچ عنوان قابلیت انتقال به اپراتورهای دیگر را ندارد.

تمامی شماره های اختصاصی که در پنلهای تحت وب استفاده می شوند با یکی از سرشاخه های 1000، 2000، 3000، 5000، 021 و یا 9000 آغاز می گردند .

هر یک از شماره های عنوان شده توسط یک اپراتور ارائه می گردد و به همین دلیل سیاستهای فروش و قیمتهای آنها با یکدیگر متفاوت است.

نتیجه گیری :

 

در پنل پیامکی برای ارسال پیام ها از خطوط عمومی (که به صورت اشتراکی بین کاربران اختصاص داده شده است ) استفاده میشود .

 

 

درصورتیکه نیازمند دریافت پیامک از مشتریان و یا کاربران خود میباشید باید خط اختصاصی جهت پنل خود تهیه نمایید.

خطوط عمومی را نمیتوان به خطوط اختصاصی تبدیل کرد زیرا این خطوط برای ارسال تمام کاربران تخصیص داده شده است و خطوط اشتراکی محسوب میشود .

***دقت داشته باشید که خطوط عمومی و خطوط اختصاصی ارسال به بلک لیست ندارند . برای داشتن قابلیت ارسال به بلک لیست این خطوط باید به خطوط خدماتی تبدیل شوند.

نظرات